- CryptoBully
- Posts
- #2 Crypto influencereala in Romania
#2 Crypto influencereala in Romania
GM prieteni! Crypto Bully s-a nascut pentru a strapunge spatiul Web3 si a se pozitiona ca fiind newsletter-ul cu cel mai bun mix dintre haios si educativ care a existat, si probabil, va exista vreodata.
Timp estimat de citire: 6 min 34 sec
Daca ai citit prima editie si te-a cuprins un sentiment de exaltare, care nu poate fi descris in cuvinte de catre simplii muritori, acum - fata in fata si cu cea de-a doua, inseamna automat ca intr-o masura (mai mica sau mai mare) crezi ceea ce am spus in prima fraza.
In orice stadiu din acest proces divin te-ai afla, te-am prins in hora, iar una dintre regulile fundamentale ale universului spune ca trebuie sa dansezi pana la final!
Piata crypto sau, mai bine spus, prima manifestare a tehnologiei blockchain, exista de 13 ani si 9 luni, 5021 de zile, sau 434,678,400 de secunde, cifre foarte folositoare, daca vrei sa pari smart intr-o conversatie casual cu straini, in autobuz…asa cum facem cu totii, hai sa nu ne ascundem. *wink
E o industrie tanara, daca ne raportam la piata financiara traditionala sau la varsta legala la care poti cumpara artificii, ce vine la pachet cu un numar predominant de participanti neexperimentati care au un proces de decision making, ghidat de emotii in repetate randuri.
Acest tip de mediu, care nu vine cu o paradigma clara pentru a te ajuta sa il navighezi, atrage o anumita tipologie umana: a persoanelor care incearca sa ofere o oarecare claritate celor care, constient sau nu, cauta acest lucru. Asa apare la crypto-orizont o specie cu totul aparte, cea de influenceri sau maestri digitali, cum nu ii numeste nimeni, niciodata.
De ce avem nevoie de aceste persoane?
Raspunsul e cel pe care il da orice expert in marketing, la orice fel de intrebare ii este adresata: well, it depends.
O statistica inventata chiar acum de mine spune urmatoarele. Cu fiecare influencer de calitate, mai vin cel putin 10 care incearca sa umple un gol, dar nu au mare lucru de oferit. Ba chiar dimpotriva, creeaza mai multa confuzie in piata, prin faptul ca ofera informatii neverificate, sfaturi idioate si pareri slab argumentate.
Dar o calitate intrinseca a sistemelor sociale este ca se auto regleaza in timp. Pe masura ce industria evolueaza, persoanele care nu aduc plus valoare sunt eliminate din ecuatie cu aceeasi viteza cu care femeile scot in evidenta defectele barbatilor.
Sigur, plus valoarea nu e deloc usor de cuantificat, mai ales intr-un ecosistem cu un numar mare de ramificatii, dar intr-un spatiu investitional lipsa ei devine, cu timpul, mai usor de detectat.
Nu ca as fi eu vreo instanta de judecata, nici macar la mine acasa nu-s, dar in Romania avem un mix de creatori de continut in crypto cel putin interesant.
Nu o sa dau nume, pentru ca subiectivismul e evident si oricum nu ar fi corect fata de nimeni, dar gasim intreg spectrul. Vedem influenceri, de la cei foarte buni si experimentati, care reusesc sa contureze comunitati solide in jurul lor, la cei “cumparati de X sau Y”, pentru ca asa mi se pare mie, dupa cele aproximativ 27 de secunde intregi de research intensiv.
Totusi, dupa gasirea unor influenceri care chiar te pot indruma in a-ti gasi calea cea dreapta, intervine o fractura psihologica, care la un moment dat ne atinge, mai mult sau mai putin, pe fiecare dintre noi. Apare o dependenta de acel flux de informatii, care ne impiedica deseori sa ne dezvoltam propriile structuri mentale pentru analiza.
Intr-un final, care e unul dintre dezideratele noastre principale?
Tate si buci! - evident - pentru cei cu gusturi mai sofisticate. Dar pentru restul ar fi ca, pe o fundatie de experienta si cunostinte, sa construim un model optimizat perfect, in functie de propriile noastre asteptari, apetente la risc si timp pe care il putem aloca.
Asadar, cele mai importante elemente pe care ti le poate oferi un influencer sunt gandirea critica, capacitatea de a pune la indoiala orice informatie si cea de a privi acelasi punct din mai multe ungiuri.
Asta e cu atat mai important, cu cat timpul nostru disponibil pentru a consuma continut este limitat. E aproape la fel de limitat ca un om care crede ca luna de fapt nu exista si e proiectata pe cer. Da, stiu, exista!
Sau cum a spus Isaac Newton, in 1666, cand a avut legendara revelatie cu privire la gravitatie:
“Cand o pun, o pun cu sacu, ii merge mintea la baiatu
Ii merge mintea la baiatu, la baiatu”
Evident, a spus asta in engleza.
Senor Peter, la un nivel mai elevat, e mosul care urla teorii conspirationiste nebune la tine cand treci linistit prin parc: “Americanii ne-au distrus industria de castraveti murati!!”
Lasand gluma putin pe raft, Saylor (si nu doar el) promoveaza Bitcoin pentru tehnologia din spate si pentru impactul pe care il are asupra intregii industrii financiare, prin transparenta, descentralizare si salubrizare (ultimul cuvant a fost un test sa verific daca inca esti atent/a).
Diametral opus, Kim a primit $250K pe care nu i-a mentionat comunitatii pentru a face shilling pe instagram unui token (emax) despre care au auzit doar persoanele care n-au mai vazut soarele in realitate din vara anului trecut.
Schiff face confuzii majore intre crypto si Bitcoin si pare a crede ca monede ca turtle coin sau dracula token sunt reprezentative pentru intreaga industrie.
Mergand mai departe, va mai pot spune: eufemism, anacronic, clementina, indubitabil, consacrat. Ce au cuvintele astea in comun? Absolut nimic. De ce m-am gandit la ele in ordinea asta? Poate vei afla in editia urmatoare.
“Google has partnered with cryptocurrency exchange Coinbase which lets users pay for cloud services using crypto. The users can pay for the Google cloud services using Bitcoin, Ether, and Dogecoin.”
Sursa: Investopedia
De fiecare data cand vad cele mai mari companii din Web2 (Google, Amazon, Facebook, etc.) in aceasi sacosa de rafie cu anumite segmente din lumea crypto, am un sentiment similar cu cel pe care il ai dupa ce te impiedici si aterizezi fortat cu nasul direct intr-o balta, langa un trotuar. Bine, e posibil sa exagerez putin.
Sentimentul respectiv vine dintr-un spatiu intern dominat puternic de principii. Si dupa cum ne invata zilnic o buna parte din mass-media din Romania, principiile sunt pentru fraieri. Dintr-un unghi rational, stirea este cat se poate de pozitiva pentru intreaga industrie.
Pe masura ce marile companii se asociaza public si in orice mod cu domeniul nostru drag, se mai adauga picaturi in lacul de validare globala. In plus, se umple sacul de argumente pro si conversatiile cu persoanele anti-crypto devin din ce in ce mai facile.
Pastrand aceeasi nota pozitiva, ai cateva cifre mai jos care contureaza o imagine buna despre intreaga industrie.
Ce parere ai despre crypto influencerii din Romania?
Mister Spread -
E loc pentru toata lumea sub soare si in crypto, din pacate si la noi multi se focuseaza pe clickbait si profita de naivitatea incepatorilor.
Nimeni nu detine adevarul absolut iar publicul e liber sa aleaga ce vrea, suntem foarte foarte la inceput dar sper ca directia pe care o vor urma influencerii de la noi nu este MMCrypto, BitBoy etc si mai mult focus pe educatie si asumare.
Traderii-influenceri vorbesc pe chart-uri nu pe chat-uri.
Marius Morra -
In mare parte am o parere buna despre crypto influencerii din Romania. Sunt oameni pe care ii urmaresc si invat de la ei.
Avem uneori tendinta sa nu luam in serios aceasta noua breasla dar sunt printre ei oameni care creaza continut calitativ si comunitati puternice si inchegate si care au dorinta sa evolueze.
Asa cum orice padure are uscaturile ei, nici lumea influencerilor nu face exceptie, dar indivizii nocivi sunt adesea sezonieri pentru ca reputatia este foarte importanta in crypto si audienta nu-i uita pe cei care nu-si iau rolul in serios.
Dar asa cum crypto in general este la inceput, si crypto influencerii se formeaza, unii vor performa si vor creste, unii vor fi uitati, fiecare in functie de ce sadeste in mijlocul comunitatii.
Va asteptam cu mic cu mare la editia de vinerea viitoare la EXACT 07:00
Reply